fredag 20 september 2013

De lärde har satt sig på domens stol!

I bloggvärlden finns idag ett fenomen som kallas väktare. Dessa väktare har gjort till sin uppgift att slakta och förgöra alla som inte tror och tänker som de själva,

Jens Garnfelt håller möten i Älmhult och domen har inte varit nådig och jag vill säga, att det var en total slakt av Jens.

Nu är det ju troligen så, att Jens inte vet om denna slakt, eller så bryr han sig inte, vad vet jag.
Problemet för mig är inte huruvida det är äkta, eller falsk ande Jens förmedlar, utan just ovan nämda slakt.

Det verkar som att Gud inte får göra hur han vill, genom vem han vill, utan han måste ha väktarnas tillåtelse.
Möjligen får Gud göra saker genom väktarna själva, men något sådant ser vi och hör vi inte. Man kan ju undra var kraften är i dessa väktares liv, var är Guds under, var är hans befielse av människor.

Det är väldigt många som har blivit slaktade på dessa väktarbloggar, vilket är tragiskt.
Du kanske undrar om jag menar att det är från Gud, det som sker genom Jens i Älmhult!

Ja du, jag vet inte, jag har ju inte varit där, men jag har lyssnat på två prediknar via tv och de var bra, tom mycket bra. Jag blev styrkt och uppmuntrad och fick bekräftelse på något Gud visat mig.

Jag tror att väktarna bör vara lite självkritiska till det de håller på med, lägga ner domssvärdet och börja välsigna i stället.

Skall vi inte varna för det som är osunt? Om du läser bibeln ser du att det sker många konstigheter och som skulle kunna klassas som new age.

Astralresor som ex Hesekel hade, ja tom Paulus var uppe och snurrade i tredje himlen, hade någon idag fått uppleva dessa saker i dag, sa hade de troligen direkt klassat som villolära och new age.

Ett resultat av väktarnas slakt, är att människor blir rädda, rädda för att det som de upplever är fel och då stänger de sina hjärtan.

Nog om detta!

Var välsignade!

Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar